Δευτέρα 5 Ιουνίου 2017


Μυθιστόρημα : Χωρίς Επιστροφή - Γιούλη Τσουρεκά.

Ο πατέρας μου

Από το 1948 ο πατέρας μου εργαζόταν ως σερβιτόρος στο Παριανό Καφενείο στην Πλατεία Μητροπόλεως. Γεννήθηκε στα Αναφιώτικα. Ο πατέρας του, ο παππούς μου είχε κουρείο στα Σκαλάκια στα Αναφιώτικα. Πέθανε ξαφνικά μάλλον από ανακοπή καρδιάς σε ηλικία 34 ετών. Ο πατέρας μου δεν τον θυμόταν σχεδόν καθόλου, δεν γνώρισε πατέρα. Η μητέρα του, η γιαγιά μου, έμεινε χήρα στα 30 της χρόνια και δεν ξαναπαντρεύτηκε. Ήταν μία δύσκολη εποχή, με πολλά δεινά. Η γιαγιά μου, η Παναγιώτα, γεννημένη στην Πλάκα Αθήνας το 1896 ήταν μία πολύ δραστήρια γυναίκα. Για την τότε εποχή είχε αποφοιτήσει από το Σχολαρχείο. Από τα 18 της χρόνια, εργαζόταν ως νοσοκόμα στο Νοσοκομείο Παίδων Νταού Πεντέλης. Εξακολούθησε να εργάζεται όλα τα υπόλοιπα χρόνια της και μεγάλωσε τον πατέρα μου μόνη της. Έφευγε στις 5 το πρωί από Αναφιώτικα, περπατούσε ως τις Στήλες του Ολυμπίου Διός όπου εκεί έπαιρνε το λεωφορείο για να πάει στην Πεντέλη. Επέστρεφε 6 το απόγευμα στο σπίτι. Τα χρήματα ήσαν λίγα. Πολύ φτώχεια κι έτσι αναγκαζόταν κάθε βράδυ μετά τις 8μ.μ. μέχρι τις 11.μ.μ να είναι φραγκοραφτού σε ένα ραφείο στα Αναφιώτικα. Φραγκοραφτούδες εκείνη την εποχή ήσαν οι βοηθοί στους ράφτες, δηλαδή έραβαν στριφώματα, καρίκωναν, άνοιγαν κουμπότρυπες, έραβαν κουμπιά.

Εν τω μεταξύ τον Οκτώβρη του 1940 κηρύχθηκε ο πόλεμος με τους Ιταλούς. Ο πατέρας μου ήταν 14ρων ετών. Πήγαινε στο Α΄Γυμνάσιο Αρρένων Αθηνών στην οδό Ανδριανού στην Πλάκα.  Πήγαινε σχολείο ως τον Απρίλη του 1941 που οι Γερμανοί κατακτητές μπήκαν στην Αθήνα. Μαύρα Χρόνια.
Παράλληλα με το σχολείο, από μικρό παιδί στο Δημοτικό στην οδό Σχολείου στην Πλάκα, ήθελε να δουλεύει να βοηθάει τη μάνα του. Δεν αρκούσαν οι δύο δουλειές που έκανε η γιαγιά μου. Τα χρήματα ήσαν ελάχιστα και ο πληθωρισμός κάλπαζε την δεκαετία του 1930, ειδικά από τον Αύγουστο του 1936 με την επιβολή της δικτατορίας από τον Ιωάννη Μεταξά. Έτσι ο πατέρας μου πριν καλά καλά κλείσει τα επτά του χρόνια, είχε πάρει ένα κασελάκι και ως την κήρυξη του Ελληνοαλβανικού Πολέμου, πουλούσε πασατέμπο, στραγάλια και φυστίκια.............

Συνεχίζεται..........................

Δεν υπάρχουν σχόλια: